[O2FL] Rozrząd Octavia II FL CAYC / 1,6 TDI CR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pjakubow
    Classic
    • 2014
    • 6

    [O2FL] Rozrząd Octavia II FL CAYC / 1,6 TDI CR



    zauwazylem wczoraj ze na rurce oznaczonej u dolu obrazku niebieska strzalka ktora jak sie domyslam odpowiada za dostarczenie powietrza do eberka bo pociagnieta jest gdzies pod blotnik, no na tej rorce jest dziurka, zakleje to jakas mocna tasma, ale zastanawiam sie czy moze to byc powodem opisywanych wczesniej przezemnie rzeczy czyli tego ze nie zawsze odpala od strzala.
  • tower007
    Classic
    • 2012
    • 32

    #2
    [O2FL] Rozrząd Octavia II FL CAYC / 1,6 TDI CR

    Witam serdecznie,
    Szukam od 2 dni na forum jakiejś informacji na temat rozrządu do tytułowego samochodu- nic nie mogę znaleźć stąd postanowiłem oficjalnie zapytać ops: :wink:

    Otóż - nabyłem ostatnio Octavie II 1,6 TDI CR DPF 2009 / modelowy 2010.
    Samochód był cały czas serwisowany w aso Skody a pod koniec serwis Boscha

    Przeglądając książkę serwisową obecny przebieg 135 000 km nigdzie nie znalazłem wzmianki o wymianie rozrządu. Dociekając wyczytałem w książce serwisowej że dla mojego silnika wymianę wykonuje się przy przebiegu co aż 180 000 km.

    Będąc bardzie upierdliwy zadzwoniłem do ASO Skody w Krakowie i Pan z serwisu poinformował że faktycznie przy wymianie oleju QG0 czyli co 15000 km Serwisant dokonuje jedynie oględzin paska wielorowkowego w celu ustalenia czy nie ma uszkodzeń a dopiero przy przebiegu 180 000 km rozrząd jest wymieniamy .

    I tu moje pytanie - Co Wy na to ? Wymieniać, niewymieniać, trzymać się książki serwisowej ?
    Może ktoś ma jakieś doświadczenia z tym silnikiem etc.

    Silnik pracuje fantastycznie - cichutko kultura pracy jest boska - wcześniej jeździłem Golfem mk4 1,9 tdi pd i powiem szczerze że kultura pracy jest nieporównywalna oczywiście na + dla O2.

    Dodam tylko że samochód jest z orygianlnym przebiegiem - potwierdzone
    Pozdrawiam,
    Maciek

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2009
      • 10918
      • Fiat

      #3
      tower007, wiesz...hmm, na moje oko, w cr są chyba trochę inne zalecenia niż w pdkach (tzn. rzadziej można wymieniać), ale mimo wszystko według mnie 120-130 tkm to absolutna granica dla paska rozrządu. Mój kumpel w passku 2.0 tdi cr wymienił ostatnio przy przebiegu 120 albo 130 tkm - tam tak pisze w książce i tak podobno można. Ja bym nie dociągał do tych 180, tylko już zmienił na Twoim miejscu dla świętego spokoju.
      p.s. wiem że nawet w pd było kiedyś tak, że producent zalecał w niektórych odmianach wymianę co 120 tkm, ale mechanicy mówili, że warto robić to co 90 tkm, szczególnie w polskich warunkach drogowych.

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8033
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Zamieszczone przez sew1981
        p.s. wiem że nawet w pd było kiedyś tak, że producent zalecał w niektórych odmianach wymianę co 120 tkm,
        W 1.9TDI BXE książka serwisowa jest okres 5 lat lub 150kkm.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • Enriquez
          RS
          • 2009
          • 7685
          • Superb III (3V3)

          #5
          zrób dla świętego spokoju przy 150.000 i będzie ok.
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            a ja dodam że dla mnie pasek 120-130 max
            kultura nie ważne (osobiście wole pd) silnik może być igła, później będzie igła z silnikiem do wymiany :lol:

            Komentarz

            • tower007
              Classic
              • 2012
              • 32

              #7
              Dziękuję za zajęcie stanowiska w tej sprawie. Nie ukrywam że w tą sobotę będę u mechanika bardzo zaufanego - wymieniam olej i wszytstkie filtry - Poproszę go aby przyglądnął się paskowi a jak będzie ok to chyba zrobię tak jak pisał Enriquez, i przy 150000 wymienię.

              Ja faktycznie w golfie ATD miałem w książce co 120 i tak wymieniałem i było ok - skoro producent zaleca wymianę przy 180 000 to chyba jest to sprawdzony przebieg jaki wytrzymuje pasek :|

              Jeszcze jedno pytanie, prośbę - czy posiada może ktoś oznaczenie oryginalnego rozrządu do mojej skody ? ... bo jak nie będzie to jakaś astronomiczna suma to nie wiem czy nie kupię
              Pozdrawiam,
              Maciek

              Komentarz

              • przemogsxr
                Ambiente
                • 2012
                • 118

                #8
                Zamieszczone przez tower007
                Dziękuję za zajęcie stanowiska w tej sprawie. Nie ukrywam że w tą sobotę będę u mechanika bardzo zaufanego - wymieniam olej i wszytstkie filtry - Poproszę go aby przyglądnął się paskowi a jak będzie ok to chyba zrobię tak jak pisał Enriquez, i przy 150000 wymienię.

                Ja faktycznie w golfie ATD miałem w książce co 120 i tak wymieniałem i było ok - skoro producent zaleca wymianę przy 180 000 to chyba jest to sprawdzony przebieg jaki wytrzymuje pasek :|

                Jeszcze jedno pytanie, prośbę - czy posiada może ktoś oznaczenie oryginalnego rozrządu do mojej skody ? ... bo jak nie będzie to jakaś astronomiczna suma to nie wiem czy nie kupię
                Ja przerabialem temat rozrzadu w tym silniku. Koszt samych czesci to okolo 900zl i dostepne byly tylko w aso. Byc moze teraz sytuacja sie poprawila i mozna taniej kupic. A moj pasek wytrzymal... 205000

                Komentarz

                • tower007
                  Classic
                  • 2012
                  • 32

                  #9
                  Zamieszczone przez przemogsxr
                  Ja przerabialem temat rozrzadu w tym silniku. Koszt samych czesci to okolo 900zl i dostepne byly tylko w aso. Byc moze teraz sytuacja sie poprawila i mozna taniej kupic. A moj pasek wytrzymal... 205000
                  Super - wielkie dzięki za cenną informację potwierdzającą wytrzymałość paska. Faktycznie koszt jest dość spory zważywszy że do 1,9 koszt kpl to ok 500 zł.

                  Być może jakość jego wykonania powoduje większą cenę jego nabycia a może przekłada się to także ja jakość wykonania


                  przemogsxr a czy jesteś w stanie podać numer tego rozrządu ?
                  Pozdrawiam,
                  Maciek

                  Komentarz

                  • raventes
                    Rider
                    • 2013
                    • 343

                    #10
                    Osobiście zmieniam rozrząd 15-20% km wcześniej niż zaleca to producent.

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Ori rozrzad do 1.9TDI z pompa to bylo ponad 500zl.

                      Generalnie w ASO rozrzady do 1.9TDI, 2.0TDI 1.6TDI kosztuja zawsze ~1000zl
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • raventes
                        Rider
                        • 2013
                        • 343

                        #12
                        Po co kupować w ASO jeśli auto jest po gwarancji skoro zwykle w 99% przypadków można kupić to samo za dużo mniejsze pieniądze poza ASO :?:

                        Komentarz

                        • tower007
                          Classic
                          • 2012
                          • 32

                          #13
                          Macie rację żeby kupić poza ASO

                          Także wychodzę z tego założenia lecz w przypadku mojego silnika nie mogę nigdzie znaleźć jaki przychodzi zestaw oryg VW / Skoda. Na allegro są różne zestawy rozrządu lecz niestety nie wszędzie podają kod silnika a jak już podają to nie widzę nigdzie CAYC
                          Pozdrawiam,
                          Maciek

                          Komentarz

                          • raventes
                            Rider
                            • 2013
                            • 343

                            #14
                            Nie wiem co wchodzi dokładnie w skład rozrządu w Twoim aucie, ale w katalogu IC znalazłem komplet ( pasek + rolka ). Symbol CT1139K1 ( kod silnika CAYC co jest jasno napisane w opisie części ).

                            Komentarz

                            • tower007
                              Classic
                              • 2012
                              • 32

                              #15
                              I będąc dalej dociekliwy żeby nie było upierdliwy podjechałem dzisiaj do ASO Skody kupić filtr oleju do mojej skodzinki - a że sympatyczny był sprzedawca zapytałem czy nie może zrobić mi faktury pro forma na rozrząd.

                              Fakturę otrzymałem a na niej :
                              Rozrząd 03L 198 119 B - Cena w ASO - 750 zł +
                              Pompa wody 03L 121 011 JX - Cena w ASO - 210 zł

                              Na allegro dalej takiego zestawu nie widzę ale może kopuś się te numery katalogowe przydadzą.
                              Pozdrawiam,
                              Maciek

                              Komentarz

                              • raventes
                                Rider
                                • 2013
                                • 343

                                #16
                                No to żeby było śmieszniej - te symbole które ja Ci podałem dokładnie odpowiadają symbolom jakie Ty otrzymałeś

                                Komentarz

                                • słoń
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 777

                                  #17
                                  Zamieszczone przez tower007
                                  Będąc bardzie upierdliwy zadzwoniłem do ASO Skody w Krakowie i Pan z serwisu poinformował że faktycznie przy wymianie oleju QG0 czyli co 15000 km Serwisant dokonuje jedynie oględzin paska wielorowkowego w celu ustalenia czy nie ma uszkodzeń
                                  to tak właściwie o czym ten Pan z ASO mówił,mówiąc o pasku wielorowkowym(bo to raczej zupełnie inny pasek!)??? w rozrządach użyty pasek to chyba zębaty?

                                  Komentarz

                                  • tower007
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 32

                                    #18
                                    Zamieszczone przez raventes
                                    No to żeby było śmieszniej - te symbole które ja Ci podałem dokładnie odpowiadają symbolom jakie Ty otrzymałeś
                                    Ja jestem przyzwyczajony do kodów grupy Vag czyli 9, 10 cyfr liter - dopiero teraz gdy to napiałeś.. zacząłem wnikliwiej szukająć w googlarce CT1139K1 oraz tego co wchodzi w jego skład.

                                    Znalazłem także ten kod co podałem wyżej,... jednak również obok niego rówożędnie dla CT1139K1 występuje 03L198119A a tu już nie mam pewności czy będzie pasował .. :roll:

                                    Dalej w niepewności trzyma mnie to że na allegro występują wersje 03L198119 ale najczęściej bez końcówki w postaci litery A B C

                                    [ Dodano: Sro 23 Sty, 13 22:50 ]
                                    Zamieszczone przez słoń
                                    to tak właściwie o czym ten Pan z ASO mówił,mówiąc o pasku wielorowkowym??? w rozrządach użyty pasek to chyba zębaty?
                                    Być może ja coś pokręciłem - przepraszam za ewentualne zamieszanie ops:
                                    Pozdrawiam,
                                    Maciek

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Do tego silnika jeszcze jakis rok temu filtra oleju nie dalo sie kupic poza ASO. A w tej chwili to chyba tez nie ma go kazdy jak filtra do 1.9 albo 2.0TDI.

                                      Wiec z rozrzadami jest podobnie.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • raventes
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 343

                                        #20
                                        W sklepach motoryzacyjnych do wyboru do koloru, więc nie wiem w czym problem

                                        Komentarz

                                        • tower007
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 32

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Maicroft
                                          Do tego silnika jeszcze jakis rok temu filtra oleju nie dalo sie kupic poza ASO. A w tej chwili to chyba tez nie ma go kazdy jak filtra do 1.9 albo 2.0TDI
                                          Filtr oleju jest dostępny z filtrona OE 688 około 28 zł natomiast ja chciałem dokupić Manna HU7008z dzwoniłem do 4 hurtowni z częściami w Krakowie i nikt go nie miał. Zakup mojego filtra dokonałem w Skodzie w środku był MAHLE AG 03L 115 466 jako oryginał VW za 36 zł więc nie majątek.
                                          Pozdrawiam,
                                          Maciek

                                          Komentarz

                                          • Bravais
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 164

                                            #22
                                            Aktualizując - świeżutkie info od ASO w Radomiu, skąd moja skodzianka wyjechała - silniki CAYC wymagają wymiany rozrządu przy maksymalnie 210 tys km.
                                            -jeździ ze mną od 05.2011
                                            - jeździ ze mną od 04.2015

                                            Komentarz

                                            • tower007
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 32

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Bravais
                                              Aktualizując - świeżutkie info od ASO w Radomiu, skąd moja skodzianka wyjechała - silniki CAYC wymagają wymiany rozrządu przy maksymalnie 210 tys km.
                                              Dzięki za informacje.

                                              Czyli faktycznie przebieg czy też wytrzymałość dla paska rozrządu jaka jest podawana w książce serwisowej skody czyli 180 000 km jest realny. Jak widać jest nawet z marginesem bezpieczeństwa skoro już jest 2 przypadek gdzie wymiana jest przy 200 000 km i nic się złego z paskiem wcześniej nie dzieje. :wink:
                                              Pozdrawiam,
                                              Maciek

                                              Komentarz

                                              • ramzes306
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 8
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                                #24
                                                z doświadczenia wiem ze rozrzad może i by wytrzymał te 180 000 km - bezpieczna granica to 160 000 km ale wcześniej w silniku 1,6 TDI rozszczelni sie pompa wody. Reasumując jeździć do 160 000 km lub 10 lat na tym pasku.

                                                Komentarz

                                                • tower007
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 32

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez ramzes306
                                                  z doświadczenia wiem ze rozrzad może i by wytrzymał te 180 000 km - bezpieczna granica to 160 000 km ale wcześniej w silniku 1,6 TDI rozszczelni sie pompa wody.
                                                  No i ramzes306 wykrakałeś !

                                                  U mnie przy przebiegu ok 155 000 pojawił się problem z ubywającym płynem chłodniczym.
                                                  Średnio uciekało mi około 50 ml na dzień - po pierwszej konfrontacji mechanicznej okazało się że jest wyciek z pompy wody.

                                                  Już za jednym zamachem przy wymianie pompy wymieniłem cały rozrząd.
                                                  Rozrząd 03L 198 119D + pompa wody 03L 120 11JX - kupiłem w ASO za 840 zł brutto po małych negocjacjach

                                                  Rozrząd wyciągnięty z moje Octavii faktycznie był jeszcze w bardzo dobrej kondycji. Łożyska w rolkach prowadzących, napinaczu w ogóle nie przejawiały zużycia. Natomiast sam pasek posiadał w paru miejscami mikro pęknięcia przy zębach które było dopiero widać przy odgięciu paska w drugą stronę. Ale widać po nim było że spokojnie można było na nami pojeździć do 180 000 km.
                                                  Pozdrawiam,
                                                  Maciek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...